A Google keresések számai nagyon sok embert érdekelnek: akiknek ettől függ a bevétele, a weboldalának látógatószáma, vagy hogy éppen mennyien érdeklődnek a fantasztikus és új terméke iránt.
Minden weboldal tulajdonosnak érdekes és izgalmas a Google keresési szám, hiszen így is rátalálhatnak vevői, olvasói. Érdekes és hasznos információ lehet a trend, hogy hogyan is alakulnak a Google keresési számok, mind a híroldalak számára, mind kereső-optimalizálással, és online marketinggel foglalkozók számára. A hétköznapi emberek számára is sokat mondó lehet, ha naponta keresgél valamilyen érdekes témában a Google-on 😊
Bennünket is érdekeltek a számok, ezért is kezdtünk utána nézni az aktuális adatoknak. Bizony az adatok közvetlenül nem elérhetők. A Google-nál 2016 óta nem közöltek adatot hivatalosan.
A továbblépés előtt, pár pontban összeszedtünk egy tavalyi cikkből érdekességeket a Google eredményeiről.
Statisztikai adatok:
1. A keresés dominál – ez a legnagyobb önálló online forgalom, jóval 50% feletti webforgalom minden ágazatban.
2. A Google 8-szor több forgalmat bonyolít, mint az összes többi közösségi médiahálózat együttvéve.
3. Az átlagos ’top blog’ forgalma 66.47% -át keresésekből kapja, melyekből 99.77% organikus, és csak a 0.23%-a fizetett.
5. A Google-re leginkább támaszkodó szektor az Egészség és Gyógyászat, ahol a forgalom 87.85%-a érkezik keresésből.
A mi nagy kutatásunk ekkor vette kezdetét: mi arra kerestük a választ, hogy vajon meg lehet-e saccolni, mennyi is az annyi? Mennyi keresést teljesíthet naponta a világ legnagyobb keresőmotorja?
Milliárd / Trilliárd
Az egyszerűsítés érdekében azokat a mértékegységekkel dolgozunk, melyek az angolszász nyelvterületeken használatosak. Így a magyar egy milliárd az amerikai billion-nak, a magyar egy billió az amerikai egy trilliárdnak felel meg.
Milliárd = US Billion = 109= 1.000.000.000
Trilliárd = US Trillion = HU Billió = 1012 = 1.000.000.000.000
Google keresőmotor
A Google keresőmotort viszonylag gyors ütemben tört a csúcsra, ezt mutatják az alábbi adatok is:
A Google első változata 1996 augusztusában indult el. 1998 szeptember 7-én már be is jegyezték a Google Inc. céget, és 2004. augusztus 19-én került tőzsdére. A részvényt 85$-os indulóáron jegyezték, ez 2021. áprilisára már 2195$-n áll, így a 17 év alatt közel 26 szorosát éri most a cég. Ebből a hatalmas növekedésből is következtethetünk arra, mekkora részesedéssel rendelkezhet a keresőmotorok piacán, de nézzük meg pontosan a számokat:
Keresőmotor preferenciák világviszonylatban és Magyarországon (2021.04.05.)
A statcounter felmérése szerint a világon jelenleg üzemelő keresőplatformok piaci részesedése az alábbiak szerint alakul:
- Google 92.41%
- Bing 2.46%
- Yahoo! 1.48%
- Baidu 1.3%
- DuckDuckGo 0.6%
- YANDEX 0.55%
Láthatjuk, hogy a Google világviszonylatban 90% feletti részesedéssel magasan veri a konkurenciát.
Magyarországon az alábbi megoszlást látjuk:
- Google 97.15%
- Bing 1.87%
- Yahoo! 0.71%
- DuckDuckGo 0.16%
- Ecosia 0.05%
- YANDEX RU 0.04%
Hazánkban a Google piaci részesedése még nagyobb. Toronymagasan vezet: emellett a többiek – legyünk őszinték – labdába se rúghatnak…
2010 után már azt is célszerű megvizsgálni, hogy a felhasználók honnan/hogyan lépnek fel a keresőkre. Bizony megfordult a világ – már többen neteznek mobiltelefonról, mint asztali számítógépről. Az alábbi számok azt mutatják, hogy a keresőket milyen arányban használják mobilról a felhasználók világviszonylatban.
- Google 95.25%
- Baidu 1.72%
- Yahoo! 0.82%
- YANDEX 0.59%
- DuckDuckGo 0.45%
- Bing 0.41%
Nem meglepő módon, itt sem akad igazi vetélytársa a keresőóriásnak, sőt, ha összehasonlítjuk a többi platformmal, azt látjuk, hogy a Google még annál is jobban teljesít mobil platformon, mint az összes platform együttvéve. Ez számukra nagy előny, hiszen a mobilos netezés folyamatosan növekszik.
A fenti adatokból remekül kitűnik, miért is elégséges a továbbiakban csak a Google keresések számát vizsgálnunk.
Piaci részesedés alakulása ezredfordulótól napjainkig
A piaci részesedés megvizsgálásához 5 különböző weboldalról vettük az évenkénti körülbelüli részesedés-eredményt, ezért adtuk meg az adatokat egy értéksávon belül. Így is jól látszik a növekedési ütem, amit a Google tudott produkálni a piaci részesedés növekedésében is.
- 2000 – ~0% –
- 2003 – ~56%
- 2008 – 58% – 82%
- 2012 – 70,4% – 91%
- 2016 – 70% – 89%
- 2020 – 69 % – 91,54%
- 2021 – 86% – 92,41%
Még így is, hogy nem találtunk mindenhol egzakt részesedést, így is jól látszik a növekedés, kivéve a 2012 és 2020-s időtávban.
Láthatjuk, hogy szédületes mértékű növekedés van a Google háta mögött, minden más keresőt lekörözött. Nézzük át együtt a közölt keresések számát, tehát azokat, amiket a Google magáról közölt.
Google keresések számának alakulása
Az elérhető, közölt éves vagy havi keresési számokat jobban szemlélteti, ha egységesen átlagos napi keresésre átváltjuk. Természetesen az is igaz, hogy a Google, amikor aktuális adatait kiadta, csupán kerekített számot adott meg, ez például nagyon jól látszik a 2008-as eredményen is.
- 1999 – 1 milliárd keresés, az kb. 3 millió napi keresés
- 2000 – 14 milliárd keresés, átlagosan kb. 38 millió keresés naponta
- 2003 – átlagosan kb. 150,7 millió keresés naponta
- 2008 – átlagosan kb. 200 millió keresés naponta
- 2012 – átlagosan kb. 3,3 milliárd keresés naponta
- 2016 – átlagosan kb. 5,5 milliárd keresés naponta
Egy egyszerű osztással kiszámolható, hogy a Google 2016-ban másodpercenként kb. 63.000 keresést hajtottak végre! Eszméletlen!
2016 óta sajnos nem áll rendelkezésre nyilvános keresési adat, sem pontos, sem hozzávetőleges.
Úgy gondoltuk, érdekes lenne utánaszámolni a keresések alakulásának. Arra keressük együtt a választ az egyszerűség kedvéért, mennyi lehetet 2020-ban naponta az átlagos keresések száma. Kezdjük el.
Hivatalos adatok hiányában más adatokhoz folyamodtunk, amiről úgy gondoltuk segítségünkre lehetnek. 9 fő területet tekintettük át:
1. A Google kereső tevékenységből származó árbevételek alakulása.
2. Wikipédia: látogatottság alakulása
3. Megvizsgáljuk, ha csak a növekedési ütemeket vesszük alapul, akkor hogyan alakulhat az eredmény
4. Megnézzük a többi nagy kereső napi keresések számának alakulását, és abból a piaci részesedéseket megvizsgálva arányosítjuk az eredményt
5. Mobilhasználat növekedés a világon
6. DuckDuckGo keresések száma
7. Piaci részesedés alakulása
8. Netezők számának alakulása
9. A cikk későbbi frissítésével közöljük a hazai megkérdezett keresőoptimalizálási szakembereket, ők mennyire becsülik a számok alakulását.
1. Google bevételeinek alakulása
Google bevételeinél természetesen csak a hirdetésekből származó árbevételeket vettük alapul, amit az alábbi diagram szemléltet:
A hirdetésekből származó bevételi mutatókat összevetettük a fent említett hivatalos adatokkal, és az alábbi grafikonon jól látható, hogy mekkora a korreláció a keresések száma és a bevétel között. A grafikon már tartalmazza a becslésünket is:
Itt egyszerűen a 2016-os eredményekhez képest egyenes arányosított eredmény: 10 141 611 184 keresés / nap.
Tehát a Google bevételeire alapozva az alábbi eredményt kaptuk: 10 Milliárdos napi keresés 2020-ban! Természetesen itt nem a pontos számot kapjuk meg, hiszen csak egy tétel alapján még nem vonhatunk le messzemenő következtetéseket, ezért még több területet átnéztünk. Lássuk…
2. Wikipédia látogatottsága
A látogatottság korrelációt néztük, nem azt, hogy a Wikipédián mennyi cikk található. Alapesetben elmondható, hogy egyre több cikk van világ szinten a Wikipédián, amit az emberek természetesen nem biztos, hogy Google keresésekkel látogatnak meg, de elmondható, hogy a Wikipédia cikkei elég jó helyen szerepelnek bizonyos kereső kifejezésekre a Google keresőiben, így ha az olvasottság szövegkszik, akkor valószínűleg az azért történik, mert több keresés van az adott kifejezésre.
A második grafikonon az látszik, ahogy összevetettük a Wikipédia látógatószámát és a napi keresések számát. Itt is következtettünk (egyszerű arányosítással) ha csak ezt az egy területet látnánk, akkor körülbelül a napi keresések száma 2020-ban így alakulhatott: 6 155 117 125 keresés / nap. 6 milliárd.
3. Csak a trendet követve
Ha csak a trendet nézzük, akkor körülbelül 9 132 420 091 a keresések száma naponta. 9,1 Milliárd / nap. És a trendnél is csak az előző időszak azonos növekedését számoltunk, se többet se kevesebbet.
A grafikonon látszik, hogy 2016 és 2020 között hasonló növekedéssel számoltunk, ezért a grafikon stagnáló szintet mutat:
4. Többi kereső adatainak alakulása
Itt a webfx.com-on található 2020-as adatokat vettük számításba:
- Google. 92.54%
- Bing: 2.44%
- Baidu: 1.08%
Bing 2019 október: 12 milliárd / hó, az kb. naponta 400 Millió → Ebből a Google keresések napi száma: 15 170 491 803 keresés / nap. 15 Milliárd / nap.
Baidu: 2019 novembere: 1,54 Milliárd keresés / nap
Véleményünk szerint ezzel az adattal nem dolgozhatunk tovább, vélhetően nem reális, ugyanis, ha ezt vesszük alapul, akkor a napi keresés a Google-nek 132 Milliárd / nap. Tehát ezzel a forrással nem dolgoztunk tovább, nem számoltunk.
5. Mobilhasználat növekedés a világon
Mivel a Google a mobil piacon is verhetetlen a keresőmotorok között, megnéztük, mennyien használnak mobiltelefont, hogyan növekedett a száma, hogy abból is lássunk valamilyen viszonyítási értéket.
- 2016 – 3,8 Milliárd
- 2020 – 5,19 Milliárd
- 2021 – 5,22 Milliárdan használtak mobiltelefont a világon
A 2016-s adatokhoz viszonyítva az eredmény: 7 483 777 937 keresés / nap. 7,5 Mrd / nap!
6. DuckDuckGo kereséséből lehet esetleg következtetni?
Nem olyan régen több magyar hírportál is közölte, hogy a DuckDuckGo nevű társaság elérte a napi 100 milliós keresési számot. Ez a határátlépés január 11-én következett be, ekkor a piaci részesedése a cégnek körülbelül 0,6% volt, a Google 92,41%-ához képest. Tehát ha, ezt az értéket kiugrónak tekintjük, és ha „csak” napi 90-95 millióval számolunk, amik az előző hónapok eredményei a DuckDuckGo-nál, akkor ebből az egyszerű arányosításból a Google keresések száma nagyából 14,6 Milliárd. Konzervatív becsléssel és egy kicsivel nagyobb piaci részesedéssel számolva is – hiszen egyes források szerint 0,64% a DuckDuckGo részesedése – a kapott szám
13 milliárdos napi Google-keresés!
DuckDuckGo | ||
Piaci részesedés | 0,60% | 92,41% |
Keresések szám | 100 000 000 | 15 401 666 667 |
Keresések szám | 95 000 000 | 14 631 583 333 |
DuckDuckGo | ||
Piaci részesedés | 0,64% | 92,41% |
Keresések szám | 90 000 000 | 12 995 156 250 |
7. Piaci részesedés alakulása
Ahogyan nőtt a Google piaci részesedése, annál nagyobb lett a keresések száma is: hiszen ha 90%-ról felmegy 95%-ra, az már önmagában az is sokat jelent. Ezeket a számokat már fentebb megnéztük:
Ha csak a piaci részesedés növekedését vesszük figyelembe, és ha ezek alapján kell „becsüli” a számokat, akkor 5 532 523 476 keresés / napi számot kapjuk eredményképpen. 5,5 milliárd keresés / nap 2020-ban.
8. Netezők számának alakulása
Véleményünk szerint, ez nagyon jól tudja mutatni a jó eredményt, hiszen tudjuk, hogy a netezők nagy része Google-t használja, így ha a számuk növekszik, az vélhetően együtt mozog a keresések számával, tehát jól korrelál.
Főszerkesztő: 😊
„Szerintem ez lesz ütős!
Nézzük, meg hogy igazam van e :D”
- 2008 internet felhasználó: 1,463 milliárd fő
- 2012: 2,07 milliárd fő
- 2016: 3,419 milliárd fő
- 2020: 4,54 milliárd fő
- 2021: 4,66 milliárd fő
Grafikonon szemléltetve kiválóan látszik a növekedés üteme:
És már láthatjuk is, ha csak ezt az egy dolgot vennénk figyelembe, akkor a kapott eredmény: 7 276 019 984 keresés / nap, tehát 7,2 Milliárd keresés/nap.
Végig is néztük a 8 különböző területet, amit meg akartunk vizsgálni, nézzük, meg ha mindet figyelembe vesszük, akkor mik lehetnek a Google keresési számok 2020-ban.
Mennyi a Google keresések száma?
Az alábbi táblázat mutatja, hogy ha minden egyes értéket hasonló súllyal veszük figyelembe, akkor mennyi lehet a napi keresések száma:
Napi 9,1 Milliárd, ami 3,3 trilliárd keresés évente, és több mint 100 000 keresés másodpercenként.
Megpróbáltuk súlyozni is az eredményeket, amik a mi véleményünk szerint került kialakításra:
Ezzel a súlyozással megközelíthető lehet a Google valós eredménye a napi keresések számát illetően.
A rendelkezésre álló adatokkal, egyszerű következtetésekkel és a trendek figyelembe vételével Szerkesztőségünk eddig jutott.
Viszont!
Megkértünk egy „szakértőt”, aki jobban otthon van a matematikában mint mi, hogy segítsen nekünk. 😊
Írt is egy scriptet, ami kiszámolja a lehetséges számokat, és aminél még azt is fogjuk látni, milyen hibahatárral lehet az eredményt „megjósolni”.
A scriptet lefuttatva elképesztően alacsony, 1,67%-os hibahatár jött ki végül. Ilyen eredménynél szinte azt mondhatjuk, hogy ezek a valós, helyes számok.
Eredmény
„A Google-keresések számának becsléséhez a legkézenfekvőbb lineáris regressziót alkalmaznunk azok alapján az adatpontok alapján, amelyek a legnagyobb mennyiségben állnak rendelkezésre. Ezek az adatpontok a Wikipedia látogatottsága, az internetfelhasználók száma, és a Google hirdetési bevételei.
A modell a legkisebb négyzetek módszerével becsül. Azaz, egy olyan y* értéket becslünk, amelynek alakja:
Ahol Xwiki a Wikipedia látogatottsága, Xintf az internetfelhasználók száma, Xgbev a Google bevétele, a görög betűk pedig olyan együtthatók, amelyre a
érték, azaz a Google-keresések becsült és valódi száma közötti különbségek négyzetösszege a lehető legkisebb.
A script Pythonban íródott, de Excelben is lehetséges a LIN.ILL függvény segítségével.
Az adatok 2008 és 2012 között, valamint 2016-ban voltak meg mindegyik adatpontról tökéletesen, így ezeket használtuk fel tanításra.
Két verziót prezentálunk, azt, amelyik felhasználja a 2016-os adatokat, és azokat, amelyek nem. A 2016-os adatokat felhasználó modell a következő:
Érdekes, hogy a Wikipédia-látogatottság és a Google-bevételek növekedése csökkenést eredményez a modellben – ez valószínűleg az ezen változók és a Google-keresések számának konkáv összefüggésének tudható be – a primitív modell szerint a jövőben ez fordított korrelációvá fog válni.
Ennek a modellnek a gyengesége, hogy nem jósolja meg a 2016-os növekedést, 1.99×1012 helyett csak 1.65×1012 keresést jelez előre.
A 2016-os adatokat nem felhasználó modell pedig:
Ez a modell erőteljesebb fordított korrelációt feltételez a Google-bevételekkel, emiatt az intuitíven hibásnak érezhető tulajdonság miatt vannak is olyan évek, amikor a Google-keresések száma csökken az előzőhöz képest. Ez ennek a modellnek a hiányossága.
Összegezve, az egyszerű többváltozós lineáris regresszió nem elégséges egy ekkora trend minden részletének feltárására (talán 50-60 független változó esetén, több száz évre tudnánk jó következtetést levonni), viszont jól figyelembe veszi a változók közötti összefüggést, és irányt mutat ezeknek súlyozására, így az egyszerű saccolásnál vagy arányosításnál pontosabb.”
Akkor lássuk szemléltetve is, elsőnek a 2016-s adatokkal is számolva:
12,2 Milliárd / nap!
Grafikonon szemléltetve:
Tehát ez a modell eredménye, 1,67%-s hibahatárral: 12,2 Milliárd keresés naponta! Ami azt jelenti, hogy másodpercenként jóval átléptük a 100.000 keresést, pontosan: 140.657 keresés másodpercenként.
Éves szinten a keresések száma 4,4 Trillió!
2016-s adatokkal nem számolva:
Itt 8,4 Milliárdot kaptunk napi keresés számra, itt a négyzetes hiba csak 0.1 % az átlaghoz képest. Viszont ez a modell ugye nem számolt a 2016-s adattal, láthatjuk, hogy azokat az adatokat kicsit alul is becsülte.
Összegezve – Google keresések száma
Szerkesztőségi számításaink szerint az eredmény napi 9-10 Milliárd keresés!
A lineáris regresszió modell eredménye: 8-12 Milliárd keresés / nap.
Teljesen pontosan nem tudjuk tehát mennyi a keresések száma, de elég jó ’saccolást’ tudtunk megadni. Véleményünk szerint elmondható, hogy nagy valószínűséggel az eddigi legnagyobb keresési forgalmat a Google ezekben a napokban bonyolítja le.
Ezek a számok lenyűgözőek!
Ez azt jelenti, hogy éves szinte olyan 3 – 4,4 Trilliárd keresést bonyolít le a kereső óriás, és másodpercenként körülbelül 100.000 – 140.000 keresést.
ESZMÉLETLEN! 😊
Ez számunkra miért lehet fontos?
Az első és bizonyos szempontok szerint a legfontosabb, hogy nagyon érdekes tudni, hogy mennyi forgalmat is bonyolít a világ legnagyobb keresője, és nagyon kíváncsiak voltunk a körülbelüli eredményre. Álmunkban sem gondoltuk volna, hogy ilyen pontossággal meg tudjuk határozni egyszerű információgyűjtéssel és következtetésekkel az eredményt.
Ezen felül ahogyan a cikkünk elején is említettük, minden egyes weboldal tulajdonosnak, online marketing szakembernek és híroldalaknak nagyon fontos lehet tudni a tényt, hogy a kereső, ahonnan az olvasói / ügyfelei jönnek, az növekedésben van-e vagy éppen leszálló ágban. Láthattuk, hogy globális szinten folyamatosan növekszik a Google keresések száma, és véleményünk szerint lehet, hogy épp most, ahogyan a cikket olvasod, most érte el a világon a legnagyobb eredményt, melyet kereső valaha is elért. 😊
Nagyon szívesen dolgoztunk ezen az anyagon. Köszönjük, hogy végig olvastad a kutatásunkat 😊
Itt szeretném megköszöni Patkó Richárd közreműködését. Nagyon hasznos és szakszerű segítségével sikerült ilyen pontos eredményt kapni és visszaigazolni a következtetések megfelelőségét.
Kutatómunkát végeztünk az eredmény legjobb lepontosabb saccolása végett, de le kell szövegezünk, hogy természetesen ezek nem Google által közölt tényleges keresési számok.